fredag 6 september 2013

Veckan som varit av Maja och Victor!

Idag har vi alla skrivit dagbok och jag (Bodil) valde den här gången att kopiera Majas och Victors dagböcker som blogginlägg. Varje vecka skriver två andra om vad som händer här i skolan!
13.09.06 vecka 36.

I den här veckan har vi jobbat rätt så mycket. Vi har jobbat t.e.x. med matte och samhällskunskap. Jag har klarat hela King of Math junior. Jag har också lärt mig massor om om sötvatten och saltvatten. Visste ni att om man skulle samla allt vatten på jorden i en hink så skulle allt saltvatten fylla en hel hink medan allt sötvatten bara fyller ett litet dricksglas? Jag har också lärt mig att citron och salt inte är gott ihop. Skolstarten har varit bra och jag har redan lärt mig mycket :)
Maja

I veckan har vi tränat inför friidrottsmästerskapen som ska vara på Åtteråsskolan på onsdag. I måndags tog vi skolfoto. Det blev säkert en jättefin bild på klassen. Senare idag ska vi dansa bugg och shuffle och vi ska välja vem som ska vara klassens elevrådsrepresentant under året.
Victor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar