fredag 27 september 2013

Läxinfo för nästa vecka.

Hej alla, nu börjar jag att bli klar med utvecklingssamtalen. De sista samtalen har jag på måndag.
De jag hunnit prata med tycker att skolstarten och de första veckorna i femman har varit bra och alla trivs. Jag håller med, klassen jobbar på flitigt och jag tycker att vi hinner med mycket under veckorna och jag trivs också :). Fortfarande lite bekymmer med att några glömmer att ta med rätt saker de olika dagarna och att det är några som slarvar med att göra läxorna.
Nästa vecka gäller följande:
Matteprov på torsdag, öva inför det genom att räkna uppgifterna i häftet som Anna delat ut.
Läs/läsförståelseläxa till onsdag i Habib eller Vittnet.
Engelskaläxan ska vara klar och de ska kunna glosorna på torsdag-titta i engelskaläxhäftet för mer info.
Jag är ledig på fredag men planerar upp dagen så att den ska fungera och bli bra för alla. Glöm inte att leta reda på lappen som handlar om fluorlackning av tänderna. Den ska fyllas i och lämnas till mig under nästa vecka eftersom folktandvården kommer veckan därpå och fluorlackar deras tänder. De gör INTE det om inte ni har medgivit att det ska göras (lappen fick de av mig för ganska länge sedan).
Vecka 41 ska vi arbeta med tidningar och nyheter. Det är Tidningen i skolan vecka och vi får Värnamo Nyheter hela veckan. Under oktober händer det som vanligt massor av saker mer info kommer.
Må så gott i helgen och njut av solen!

2 kommentarer:

  1. Ann-Marie Colliander1 oktober 2013 kl. 07:36

    Skönt att det är en bra stämning i klassen nu!! Roligt, ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  2. Hej Bodil

    Det som jag minns av fluorlappen var det att man skulle fylla i och lämna in den om man INTE ville ha fluorlackning av tänderna, rätta mig om jag har fel =)
    Med vänlig hälsning
    Kasia

    SvaraRadera