fredag 31 januari 2014

Läxor och annat inför vecka 6.

Idag, fredag har vi som ni vet studiedag. Därför kom läxorna med hem igår. De har fått några uppgifter i engelska som jag vill att de har gjort och har med sig redan på måndag ( de tar inte lång stund och jag tipsade om att göra dem på studiedagen). De nya glosorna är till torsdag som vanligt. So/sv-läxan består av att göra en inlämningsuppgift om hinduismen/buddhismen, ta hjälp av de häften och anteckningar vi har arbetat med. Vi avslutar arbetet med världsreligionerna i nästa vecka. Efter sportlovet börjar vi arbeta med geografi, de nordiska länderna.
Vad det gäller matteläxan återkommer jag om eftersom Anna har varit sjuk under veckan.
Vi har fått en ny elev i klassen, Francis. Han kommer till att börja med att gå i förberedelseklassen och delta enbart på idrotts-, slöjd och engelskalektionerna.

1 kommentar:

  1. Ann-Marie Colliander3 februari 2014 kl. 05:36

    hej hela klassen
    hoppas att det är bra med er! Nu var det längesedan jag skrev !:)
    Jag vill informera er om att scenen på torghuset är bokad till loppisen den 29 Mars för er klass och klass 2, så kan jag lättare hjälpa er båda om det skulle vara något.
    Ha det bra!

    SvaraRadera