fredag 3 maj 2013

Uppdatering över vad som är på gång framöver!

Hej på er, som ni ser i inlägget innan åts det fantastiska cup-cakes i torsdags bakade av Isabell! De var så fina så vi kunde knappt sätta tänderna i dem och de var lika goda som de såg ut!
Så nu är vi ensamma igen, jag, Jens, Ann-Britt och klassen efter att ha haft både Cassandra och Isabell här som VFU-studenter. Många lektioner har de genomfört och klassen är med på noterna. Nu dröjer det ett tag till vi får nästa besök! Och klassen får dras med enbart mig;Jens och A-B ;)
Veckans läxor är med hem idag och ska arbetas med och lämnas in på onsdag eftersom det är två lovdagar i nästa vecka. Svenskaläxan består av att skriva kapitel fem och göra illustration i boken som de skriver. Den finns i Ipaden under Boocreator. Be gärna att få läsa deras fyra första kapitel. Engelskan är en stencil om årets månader, jag har sagt åt dem att skriva av dem idag så att de har stavningen men jag vet att alla inte gjorde det. De finns också att hitta i MAgic på nätet. De har även glosor till onsdag. Orden ska skrivas in på www.glosboken.se där vi i förra veckan fixade inloggning. Den sidan är ett superbra hjälpmedel till att träna glosor på. Som matteläxa har de läxa 6.
Av svaren att döma på frågan om mat under skolresan vill ni att vi äter lagad mat under dagen. 10 stycken i klassen vill äta på McDonalds och 6 stycken på restaurang och 5 vill äta egen medtagen mat. Så demokratiskt beslutat stannar vi i Jönköping på hemvägen. Jag vet att det finns någon som absolut inte äter den sortens mat och då tror jag att det blir bäst att ta med mat för hela dagen.
Onsdagen den 8 maj och måndagen den 13 maj är jag ledig! Eftersom jag är född 8 maj och dessutom 1963 så är det tydligen den bistra sanningen att jag ska fylla jämt. Detta är ju egentligen inte så mycket att fira men det ska jag göra ändå på alla möjliga vis :) Jag är tillbaka hos klassen tisdagen den 14 maj.
Må så gott i vårsolen och håll tummarna att solen behagar fortsätta at skina!
Bodil

1 kommentar:

  1. Ann-Marie Colliander10 maj 2013 kl. 07:42

    Hipp Hipp Hurra! Grattis Bodil och hoppas du har ett bra födelsedagsfirande!Självklart ska det firas!:)

    Så då vet vi vad ni ska äta på skolresan,blir bra:)
    Måate säga Bodil att jag tycer det är bra att du informerar om vilka läxor barnen har och var man kan hitta hjälp om så behövs!
    Ha det gott allihopa! Skönt med sol:)

    SvaraRadera