fredag 1 februari 2013

Fröken har ordet!

Inlägget innan detta har klassen hjälpts åt att skriva, gå gärna in och titta på vårat nya fina "bokbibliotek" www.villbiblio.se. Veckans läxor är följande: Boken Snögrottan ska läsas ut och frågor till kap 13 och 14 ska klaras av. Matteläxan består av att räkna division till kap 12. Nästa fredag blir det prov på multiplikationstabellerna.
Ett korsord på ord som vi har gått igenom under hösten har de som engelskaläxa.
Om era barn kommer hem och säger att idag har fröken varit gnällig så stämmer det :)  Flertalet av mina elever hittar inte sin glosbok eller engelskaläxhäftet och då blir det jobbigt. Hjälp till och leta där hemma är ni snälla! Detta ledde till att flera av dem fick tillbringa en stund inne på rasten för att städa i bänken eftersom det såg ut som en smärre katastrof hos flera av dem. Under nästa vecka är jag uppe hos sexorna tisdag/torsdagförmiddag och genomför de svenska nationella proven med dem. Någon av fröknarna i sexan kommer ner hit och jobbar med fyrorna.
Nu ska jag gå hem och ta hand om min förkylning så att jag inte är så gnällig på måndag :)
Jag har fått info från Jenni Tiger angående loppisen som klassen har bokat bord till, jag lägger ut den informationen i nästa vecka. Loppisen är lördagen den 9 mars i Torghuset.
Må så gott i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar