fredag 21 februari 2014

Tillbaka i skolan igen...

...efter sportlovet och det känns bra att komma igång med skolarbetet! Vi jobbar på i åtta veckor innan det är dags för påsklov. Onsdagen den 19 mars är det dock en ledig dag för eleverna eftersom det i år är en studiedag för oss lärare.
Under de här veckorna lägger vi mycket fokus på geografi-Norden, skriva många slags olika texter, mycket läsning-klassbok blir Häxorna av Roald Dahl och mycket annat.
Vi bestämde idag att all slags mail som jag får som handlar om att sälja saker för ex klasskassan vidarbefodrar jag till Anna och Lucas som är våra elevrådsrepresentanter. Är det någon av er föräldrar som också skulle vilja ha dem är det bara att säga till. Just nu har det kommit erbjudanden om paket med bakformar och tandborstar. Låter faktiskt inte så tokigt. Jag har tänkt att ha någon form av föräldrarinfo/möte framöver. Har ni funderingar eller önskemål om saker ni vill att jag pratar om så hör av er.
Jag kommer att vara ledig större delen av vecka 11.  Som ni vet är jag handledare då och då åt lärarstudenter. Den lilla ersättning skolan får för att jag gör jobbet är svår att ta ut och enda sättet är egentligen att ta ut det i ledighet. Så det får bli så den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar